lördag 26 september 2015

Assistenter och röstskådespelare sökes!

Hej!
Jag söker folk till lite allt möjligt för min serie jag animerar.
Serien heter Elementens magi och handlar om 6 huvudkaraktärer som upptäcker att de kommer från en magisk värld, kontrollerar element och är tronarvingar till kungaparen i den magiska världen. När de var små blev de kidnappade till våran värld, så ett djur från varje land i den magiska världen är på uppdrag att hitta dem igen. Vår värld har dock fått problem med besatta människor av elementen, nu är det deras uppgift att rädda vår värld. Varje bok kommer handla om en karaktär men deras liv sammanflätar.
lite sammanfattning om första boken: En magisk värld där varelser av elementen eld, vatten, luft, jord, ljus och mörker lever. Uppdelad i sex riken som ständigt ligger i krig med varandra. I en tid av nöd söker eldens och mörkrets riken att skapa en allians, men förhandlingarna störs när de unga tronarvingarna mystiskt kidnappas. I krisen som uppstår visar det sig att tronarvingarna av de andra fyra rikena kidnappats på samma sätt och spåren leder till att de förts bort till en annan värld.
På jorden, 18 år senare, förändras livet för tonårstjejen Penny när hon träffar på den talande eldkatten Allergen. Hon får reda på att hon är en eldprinsessa med magiska krafter och att hon hör hemma i en krigshärjad magisk värld. Samtidigt besätts desperata människor av ondskefulla magiska krafter och Penny måste bemästra sin nyfunna magi för att försvara jorden och bringa hopp till den magiska världen.
Vad jag söker:
Manusassistent, jag söker någon som kan hjälpa mig föra min historia vidare och hjälpa mig göra ett manus.
Animationsassistenter, en eller 2 som vill hjälpa mig animera min serie, jobbar just nu med animestudio pro, så kunskap eller vilja att lära sig det programmet är ett krav.
Röstskådespelare, Jag söker även folk som vill röstskådespela och ge mina karaktärer en röst. karaktärsbeskrivningar kommer i nästa inlägg. (och när jag är klar med dem.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar